utorok 15. decembra 2015

škoricové venčeky z odpaľovaného cesta

Opäť mi prišiel sladký balíček a s ním blogerská výzva - vianočná, voňavá, s krycím názvom "Vianoce chutia najlepšie so SweetFamily" :) Premýšľala som, čo také pripraviť, aby to bolo tradičné aj netradičné, klasické aj originálne (niekedy musí byť človek mierny schyzofrenik pri tom vymýšľaní receptov), a hlavne, aby to bolo voňavé a chutné ako Vianoce. A spomenula som si na sladkosť, ktorú som ešte sama nepripravovala, ale ktorú som už dávno chcela vyskúšať, pretože je veľmi, veľmi chutná. Trošku som pozmenila pôvodný recept mojej milej mamy, a tak sa u nás piekli zvončeky, srdiečka (ale aj venčeky) z odpaľovaného cesta so škoricovým krémom, ktoré rozvoňali celý dom.





Cesto:
  • 200ml mlieko
  • 70ml oleja
  • 160g hladkej múky
  • trošku soli
  • 4 vajíčka


Krém:
  • 400ml mlieka
  • 150g trstinového cukru
  • 60g zemiakového/kukuričného škrobu (napr. Zlatý klas)
  • 2 žĺtka
  • 20g mletej škorice
  • 200g masla






Mlieko s olejom a štipkou soli necháme zovrieť. Keď sa varí, postupne za stáleho miešania / šľahania  (ja som miešala elektrickým šľahačom) pridávame múku, kým sa všetko dobre nepremieša a nevznikne hustá kaša. Následne do cesta po jednom vmiešame vajíčka. Po pár minútach budeme mať hladkú zmes, ktorá pripomína hustý puding. Potom cesto odstavíme, ešte teplým naplníme vrecúško na zdobenie a na plech ním kreslíme srdiečka, zvončeky alebo kolieska. Tvary by nemali byť veľmi tenké, aby sa nelámali a mali by byť aspoň 3 cm od seba, pretože trošku narastú :) Pečieme v predhriatej rúre na 170 °C dozlata (cca. 15 - 20 minút).






V troške mlieka rozmiešame žĺtka a škrobový prášok. Do hrnčeka dáme variť zvyšné mlieko s cukrom. Privedieme k varu a pridáme mliečno-žĺtkovú zmes a škoricu. Miešame, kým zmes nestuhne, potom ju odstavíme a necháme vychladnúť. Nakoniec ju vymiešame so zmäknutým maslom na jemný krém. Vychladnuté srdiečka opatrne prekrojíme naprieč a plníme krémom. Nakoniec posypeme cukrom alebo škoricou :)




Koláčiky nám doma najviac chutia stuhnuté a vychladené :) Prajeme krásne predvianočné obdobie ❅
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...