štvrtok 12. apríla 2012

pán jogurt domáci / Mr. home yogurt

Tak som sa konečne odhodlala k výrobe domácej dobrôtky najväčšej na svete, ktorú my, baby z našej rodiny, úplne milujeme. Raz som už bola na dobrej ceste, ale pri zohrievaní som namiesto vanilkového cukru nasypala do čerstvého kravského mlieka škoricový, a tak sme nakoniec mali puding ;)

 

Druhýkrát som sa už nezmýlila, jogurt som nedochucovala (pre istotu), veď aj tak máme radi aj biely, alebo ho môžeme dochutiť džemom či ovocím.


Postup bol jednoduchý:

Mlieko, nepasterizované, najlepšie čerstvé od kravičky z družstva či mliečneho automatu (môžete však použiť aj kupované, len nie trvanlivé), som zohriala na cca. 85 °C, hlavne nesmie prejsť varom. Potom sa mlieko nechá vychladnúť na približne 30 - 40 °C. Primiešame polovicu kvalitného, slovenského bieleho jogurtu. Nalejem do menších nádob, prikryjeme utierkou a vložíme do vypnutej rúry predhriatej na 50 °C. A necháme 5-6 hodín pracovať. Živé baktérie z jogurtu premenia mlieko fermentáciou na jogurt, musia mať však optimálnu teplotu (okolo 50°C). Ak je nižšia, jogurt sa tvorí dlhšie. Či je hotový, zistíme podľa vône a konzistencie. Namiesto rúry stačí poháriky poprikrývať dekami alebo perinou alebo dať na teplý, nie horúci, radiátor.



A príchuť mliečnej mňamky? Tak tá už je na vás - od sušeného ovocia po čerstvé, od čokolády po med :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...