sobota 1. augusta 2015

škoricovo-mandľové palacinky s banánmi (bezlaktózové)

Mám rada tie chvíle, keď je u nás Klárkina najmilšia sesternica (a s ňou aj tá moja). Stalo sa už tradíciou, že si vždy urobíme niečo sladké a vačšinou sa snažím vymyslieť čosi, čo bude zdravé aj veľmi, veľmi chutné, a keďže tá moja sesternica má laktózovú intoleranciu, tak aj bezlaktózové (aj keď z čisto zištných dôvodov by som nemusela, pretože sa občas stane, že kým dopečiem, nezostane mi :D ). Tieto palacinky sa veľmi vydarili a okrem toho, že sa po nich naozaj len zaprášilo, ešte sa nám doma do večera vznášala krásna škoricová vôňa. A mať škoricový domov? Hmmm... 


Ingrediencie:
  • 200 g hladkej špaldovej múky
  • 400 ml mandľového mlieka
  • 2 lyžice ovsených vločiek
  • 2 lyžičky trstinového cukru
  • 2 lyžičky škorice
  • 1 vajíčko
  • olej
  • ríbezľový džem
  • 2 banány
  • mandle
  • javorový sirup


Múku, vajíčko, cukor a mlieko (aj keď včera mi jeden môj milý človek povedal, že nič také ako mandľové mlieko neexistuje, lebo mlieko je len živočíšne, tak nech to radšej volám extrakt z mandlí - no čo by som pre neho neurobila? :)) ...a extrakt z mandlí spolu vymiešame vo väčšej mise na hladké cesto. Pridáme ovsené vločky a škoricu. Panvicu s kvapkou oleja rozpálime a pečieme. Palacinky podávame ešte teplé a tak ako ich máme najradšej (ale aj studené majú niečo do seba, s džemom sú osviežujúce a viem si ich predstaviť aj so zmrzlinou) - napríklad s domácim ríbezľovým džemom, s banánom nakrájaným na drobné kocky, s mandľami a poliate javorovým sirupom.







"Andrejka, Ty si urobila zázračné palacinky."
"Prečo?"
"Pretože Laurinke zmizli z taniera."

Pekný slnečný víkend :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...