pondelok 3. augusta 2015

minipost: kaša z pohánkových vločiek

Ráno je pre mňa tou najkrajšou časťou dňa. Vstávam pomerne skoro, snažím sa naučiť na pravidelnú rannú jógu (a snažím sa to naučiť aj svoju Klárku, hoci ona býva ráno taká ospalá, že je to naozaj ťažké, a niekedy nemám to srdce ju zobudiť ani o minútku skôr než je nevyhnutné). Nerada sa ponáhľam a aj to je jedným z dôvodov, že si sama radšej privstanem a všetko pekne nachystám. Okrem toho, že milujem letné slnečné rána alebo tie, keď je všetko okolo ponorené do hmly, mám rada aj sivé rána, keď ticho prší alebo tmavé ranné nebo v zime...

Kým všetci spia, doma je ticho a ospalo, ja pripravujem raňajky a desiatu. Už od malička si pamätám, ako nám doma raňajky robila moja mama a doteraz si neviem predstaviť deň bez nich. Ráno potom hneď vonia inak :) Okrem toho, že robievam naše obľúbené klasiky, skúšam aj nové veci. Tak sme sa už dávno zaľúbili do ovsených vločiek na rôzne spôsoby a tentokrát som vyskúšala aj vločky pohánkové. Keď som ich použila prvýkrát, trošku som sa zľakla, pretože pre mňa majú zvláštnu vôňu, ale tá sa postupne zmení a naozaj sú veľmi chutné.



Pohánková kaša s ríbezľami
  • pohánkové vločky
  • voda (môže byť aj mlieko/madľové mlieko)
  • ríbezľový džem
  • biele ríbezle


Pohánková kaša s egrešmi
  • pohánkové vločky
  • voda (môže byť aj mlieko/madľové mlieko)
  • jablková presnidávka
  • strúhaný kokos
  • egreše


Vločky si zalejeme horúcou vodou (alebo mliekom) a necháme pár minút "napučať". Primiešame džem alebo presnidávku (prípadne med, javorový sirup alebo jogurt...) a ovocie (kokos, oriešky, hrozienka...) a teplé zdravé raňajky sú hotové :)



Skúšali ste už pohánkové vločky? Chutia vám?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...