utorok 29. septembra 2015

bábovka s vanilkovým pudingom a višňami


Pred pár týždňami mi domov dorazil ten najsladší balíček. Viete, taký sladký balíček mamičku posadnutú pečením poteší ako nič iné! :) K balíčku patrila aj sladká výzva "Zaváraniny trochu inak", a úprimne, čo by som to bola za foodblogera, keby som sa do výzvy nezapojila? :) Síce sa mi trošku lepila smola na päty, ale vďaka zlatej Klárke (nie tej mojej) sa mi zapojiť podarilo! A tu je moja bábovka, ktorá zožala v práci veľký úspech :)



Ingredients:
  • ingrediencia, ktorá nesmie chýbať – 180g trstinového cukrru od SweetFamily :)
  • 200g polohrubej múky
  • 3 vajíčka
  • 100ml oleja
  • 100ml vlažnej vody
  • ½ prášku do pečiva
  • 500ml mlieka
  • 1 vanilkový puding
  • 1 vanilkový cukor
  • višňový kompót
  • práškový cukor na posypanie
  • štipka soli
  • maslo na vymazanie formy
  • hrubá múka na vysypanie formy




V troške mlieka si vymiešame puding. Zvyšné mlieko privedieme k varu s vanilkovým cukrom, pridáme puding a varíme asi 1 minútu. Necháme vychladnúť. Žĺtka vyšľaháme s cukrom do peny, pridáme olej, potom striedavo múku (do ktorej sme zamiešali kypriaci prášok) a vodu. Z bielkov a štipky soli vyšľaháme tuhý sneh a jemne vmiešame do cesta. Bábovkovú formu starostlivo vymastíme maslom a vysypeme hrubou múkou. Najskôr nalejeme menšiu časť cesta, ktorú posypeme precedenými višňami. Na višne dáme vrstvu pudingu a nakoniec zvyšok cesta. Pečieme v predhriatej rúre pri 180C približne 45 minút. Necháme vychladnúť, vyklopíme, pocukrujeme a servírujeme.



A hoci som nevyhrala, zo srdca gratulujem víťazkám, ktorých recepty boli naozaj dychberúce a hneď ako budem mať príležitosť, vyskúšam ich :) Skúste aj vy:







A upečte si aj našu bábovku, naozaj bola vynikajúca :)
Pekný zvyšok septembra <3
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...