pondelok 9. februára 2015

NA CESTU: mrkvovo-cvikľová polievka

Pamätám si na dobrotky, ktoré nám vždy chystala mamina na cesty na výlety. Chleba s rezňom a kyslou uhorkou, rožky s paštétou a zelenou paprikou... Poznáte to, však? Rada spomínam na tie chvíle, keď sme sa s bratom alebo so sesternicami v aute, vo vlaku alebo na lúke kdesi v Terchovej napchávali a s plnými  ústami robili opičky. Pri týchto spomienkach sa usmievam od ucha k uchu - ako dieťa som bola vždy megahladná (čo mi zostalo doteraz) a všetko mi chutilo (čo mi tiež zostalo doteraz) :) A aj dnes sa za maminým rezňom idem zblázniť! ;) 

Keď sme sa vybrali na výlet my, bolo treba okrem lyží, svetrov a rukavíc zabaliť tiež niečo pod zub. Vonku sneží, vzduch voňavý od mrazu a všetci chodia zababušení do šálov a čiapiek, deti vo farebných overaloch so sánkami a lopármi... Stromy v bielych kabátoch... A na zasnežených vetvičkách sa hojdajú sivosivé vrabce. Ja presne viem, prečo tak milujem zimu! 

A napriek tomu, že rezne mám veľmi, veľmi rada, do tohto bieleho počasia som sa rozhodla pripraviť nám "do cesty" niečo iné, niečo na zahriatie... 






Ingredients:
  • 6 väčších mrkvičiek
  • 2 väčšie cvikle
  • 1 strúčik cesnaku
  • 100 ml mlieka (alebo smotany) - bez tejto ingrediencie sa ale pokojne zaobídme, a polievka bude chutná aj tak :)
  • 2 lyžice masla (namiesto masla môžeme použiť olej)
  • soľ
  • čierne korenie
  • kyslá smotana a petržlen na ozdobenie

V hrnci roztopíme maslo a opražíme na ňom na väčšie kusy nakrájanú mrkvu a cvikľu. Zalejeme vodou (nie priveľa, len tak, aby zakryla zeleninu), osolíme, okoreníme a necháme zovrieť. Varíme, kým zeleninka nie je mäkká. Potom odstavíme, rozmixujeme alebo prepasírujeme, pridáme mlieko a pretlačený cesnak, a ešte raz zavaríme. Ak by bola polievka príliš hustá, môžeme ešte doliať vodu, prípadne mlieko, podľa toho, akú polievku máme radšej. Ak nebalíme do termosky, ozdobíme smotanou a petržlenom :)


Aj vy niekedy na cestu beriete teplú polievku?

Pekný zimný deň prajem :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...