pondelok 20. októbra 2014

levanduľové muffiny s malinovým krémom / levander muffins with raspberry cream

Mám jeden obľúbený recept na muffinky, pretože je s jogurtom a so špaldovou múkou, ktorú zbožňujem. Keď som doň primiešala orechy a levanduľu a navrch som dala neskutočne chutný malinový krém...bola to lahôdka hodná svadobného "Candy baru" mojej kolegynky :)




Cesto:
  • 300 g špaldovej múky (alebo polohrubej)
  • 4 vajíčka
  • 4 lyžice teplej vody
  • 4 lyžice oleja
  • 5 lyžíc bieleho jogurtu
  • 80 g trstinového cukru
  • 100 g mäkkého masla
  • 1 lyžička prášku do pečiva
  • 1 lyžica pomletých vlašských orechov
  • hrsť sušenej levandule
Krém: 
  • 500 ml mlieka
  • 2 vanilkové pudingy (alebo Zlatý klas)
  • 250 g masla
  • práškový cukor podľa chuti (ja som dala cca. 6 lyžíc) 
  • nadrobno nakrájané maliny + celé na ozdobu

Oddelíme si žĺtka od bielkov, žĺtka s cukrom vymiešame do peny, pridáme zmäknuté maslo, olej, časť múky zmiešanej s práškom na pečenie, vodu, jogurt, zvyšnú časť múky a nakoniec opatrne premiešame s tuhým snehom z bielkov. Naplníme košíčky a dáme piecť do predhriatej rúry na 20 minút pri 180 °C. 

Puding si uvaríme a necháme vychladnúť. Maslo s cukrom vymiešame a postupne pridávame puding. Nakoniec do krému opatrne zamiešame nsekané maliny. 



Pekný začiatok týždňa :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...