štvrtok 14. februára 2013

jahodový chlebík s ružovým srdiečkom / strawberry bread with a pink heart

Čo môže byť lepšie ako chutný voňavý chlebík s jahodami a ružovým prekvapením vovnútri? Na raňajky ku kakau či káve alebo jednoducho, keď  dostaneme chuť na niečo sladké :)



Ingrediencie:

Cesto 1:
  • 90g masla
  • 80g trstinového cukru
  • 125g hladkej múky
  • 2 lyžičky kypriaceho prášku
  • 1 vajíčko
  • 1 vanilkový cukor
  • červená potravinárska farba
Cesto 2:
  • 175g masla
  • 175g trstinového cukru
  • 250g hladkej múky
  • 1/2 kypriaceho prášku
  • 2 vajíčka
  • 2 lyžice vanilkovej esencie (nemusí byť)

  • jahody (alebo iné ovocie - v pôvodnom recepte je 175g, ale ja som ich nevážila) 
  • javorový sirup










Zo surovín na cesto 1 si vypracujeme cesto a potravinárskou farbou ho zafarbíme naružovo. Ja som urobila toto cesto z polovičnej dávky na chlebík, podľa toho som vám napísala aj  množstvá, no záleží tiež na veľkosti plechu či formy, v ktorej si toto cesto budeme piecť. Ja som ho robila v malej obdĺžnikovej zapekacej mise vymastenej maslom a vyloženej pásom papiera na pečenie. Cieľom je upiecť (asi 20 minút na 180°C v predhriatej rúre) tenký ružový plát cesta, z ktorého po vychladnutí budeme vykrajovať srdiečka. 




Srdiečka potom naukladáme tesne vedľa seba a "nastojato" na stred zapekacej formy (takisto vymastenej maslom a vystlanej pásom papiera na pečenie). Ukladáme ich od začiatku až po koniec formy, aby nám na dne v strede vznikol pás srdiečok. Cesto pripravené zo surovín na cesto 2 dáme do  formy okolo týchto srdiečok. Toto je trošku náročné, pretože cesto je tuhšie, ale s troškou trpezlivosti to zvládne každý :)



Nakoniec nasypeme na vrch nakrájané jahody (časť si odložíme). Pečieme asi hodinku pri 180°C v predhriatej rúre. Upečený chlebík polejeme zvyšnými nakrájanými jahodami zohriatymi v javorovom sirupe, necháme trošku vychladnúť, vyberieme z formy a spapáme :)



A Klárka popri pomáhaní a vyjedaní ešte aj kreslila pohľadnicu pre našu Laurinku, pre ktorú sme vlastne piekli aj tento koláčik :) Mala totiž 5.narodeniny - veľká slečna! :)




Joj, a aby som nezabudla, úplne najlepší návod, aký som na srdiečka v koláčikoch našla je tu.

Krásnu valentínsku noc a kopec lásky všetkým <3



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...