utorok 8. februára 2011

jabĺčka v župane trochu inak

Tento príspevok bude veľmi krátky. Celý sa dá vystihnúť v základnom popise: nekonečne voňavý s chuťou ako od babičky :)

Keď som videla ako tieto lákavé batôžky pripravujú v jednej relácii, hneď som vedela, že ich chcem jesť! :) Ešte sa mi nikdy nestalo, že by som varila podľa receptu z televízie (ak by áno, mala by som už odvarených snáď milión jedál a koláčov, nakoľko sú kuchárske programy mojou veľkou vášňou). Tento som však upiekla už na druhý deň :)

  • celé jablká (ošúpané a bez ohrýzka a jadierok)
  • lístkové cesto
  • vanilkový krém / puding
  • sušienky
  • lekvár
  • škoricový cukor
  • vanilkový cukor
  • vajíčko na potretie

Najskôr si pripravíme jabĺčka, ktoré môžeme ešte prekrojiť vodorovne na polovicu, aby sa náplň, pripravená z rozdrvených sušienok a lekváru, vpila do celého jabĺčka. Následne každé jabĺčko obalíme v škoricovo - vanilkovej cukrovej zmesi, postavíme na rozvaľkaný štvorček lístkového cesta, naplníme sušienkovým lekvárom, navrch dáme sladkú striešku (asi jednu lyžicu) vanilkového krému alebo pudingu, a takto naplnené ho zabalíme do cesta. Aby sa nám neotvárala, lístkovú taštičku navrchu ešte poistíme špáratkami. Guľočky potrieme vajíčkom a šup s nimi do trúby rozoriatej na 180 °C asi na 30 min.


Neviem ani slovami opísať ako voňali tieto šumné jablkové taštičky pokropené karamelom... Iba ak by som ich prirovanala k vôni nedeľných rán u našich starých mám, keď nám k bielej káve s láskou naservírovali najlepšiu jablkovú štrúdľu na svete :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...