štvrtok 8. septembra 2011

hrášková s pestom

Vonku sa nám zjesenieva... Tešíte sa? Nie že by som chcela provokovať, viem, že väčšina ľudí by leto najradšej poprosila, nech si vezme celoročnú službu :) Ale ja jeseň milujem... Pre jej vôňu, pre jej farby, pre jej sviežosť a melanchóliu zároveň. Púšťanie šarkanov, váľanie sa v opadanom lístí, hladkanie slnečnými lúčmi babieho leta... No kto by o to chcel prísť?

Ešte sa však chvíľku budem tváriť, že leto neskončilo :) A tak prichádza hrachová polievka z júnového Dobrého jedla. Keďže sme mali po ruke viac červenej bazalky ako zelenej, tak sme experimentovali, a potrebné pesto bolo pekne dvojfarebné.

























Pre mňa je pesto priam zázračná príloha k cestovinám, existuje mnoho, mnoho jeho obmien. Ja by som ho pokojne jedla aj samotné. Do polievky som ho však dávala prvýkrát. Samozrejme, malo by sa pekne rozmlieť v mažiariku, ale doma máme zatiaľ iba taký minimažiarik na drobnejšie koreniny, musel pomôcť mixér...

Aby som nezabudla - na túto polievku oberala hrášok Klárka v jeden nádherný letný deň. Ale najviac jej tieto zelené gorálky chutia čerstvé rovno zo strúčiku... A vôbec sa jej nečudujem :)







Príprava polievky bola viac ako jednoduchá. V hrnci  zovrela voda, pridali sme hrášok, cibuľku, soľ... Kým hrášok zmäkol, stačilo niekoľko minút, potom sa vybrala cibuľa a na rad prišlo pesto. Nakoniec sme polievku rozmixovali a konzumovali :)





Ak sa však mám priznať, klasická hrachová je jednoducho najlepšia :) A hrášku bolo tento rok veľa, veľa...
























ZELENÁ POLIEVKA

hrach
cibuľa
soľ
pesto (bazalka, píniové oriešky, cesnak, soľ a olivový olej)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...