piatok 23. septembra 2011

birthday cake with flowers

Niekoľkokrát do roka má narodeniny niekto úžasný a dôležitý (z môjho sveta, pravdaže, lebo keby som myslela všetkých dôležitých a skvelých ľudí - aj tých vašich, a vás a...a...a...napísala by som každodenne:)). U nás sa to pekne kumuluje na začiatok roka a koniec leta...a sem tam aj pomedzi to :) No a občaaas sú to pekné okrúhle narodeniny, ako tomu bolo v piatok 16.septembra 2011...





Oslavovalo sa v sobotu. Nechýbalo slnko (ďakujeme), kvety, kvetinky a kvietky, milí ľudia, krásne deti, dobrá nálada, jedlo, pitie, radosť, smiech...





Prispeli sme s Klárinkou tortou, ktorá úplne pristala k oslávenkyni a "tatiko s bráškom" = bratia oslávenkyne zase čerstvým jablkovým muštom...ach :)



A na vybúrenie fantázie a potlačovaných kreatívnych pudov nám Ivulka vymyslela aj farebnú, veselú, lepkavú aktivitu, ktorej výsledok sa večer čarovne jagal v tme...


Bol to prekrásny deň, večer aj noc, aj keď spolu so stmievaním sa, sa aj citeľne ochladzovalo.. No aspoň kúsok torty vydržal popri ostatných kvetinkách až do nedele :) 



Cesto (3 kusy)
  • 150 g hrubej múky
  • 120 g práškového cukru
  • 4 vajcia
  • 2 lyžice vody
  • kypriaci prášok na špičku noža
  • + mleté orechy 1x
  • + 3 lyžice kakaa 2x
Plnka
  • 350 g masla
  • 2 vanilkové pudingy
  • polovičnú dávku mlieka
  • 1 vanilkový cukor
  • pár kvapiek vanilkovej esencie
  • a vanilkový struk, vďaka ktorému bol krém krásne svetlohnedý 
Zdobila som marcipánom, ktorého zafarbenie na tmavú hnedú farbu mi trvalo takmer hodinu, uff, a to som chcela ešte tmavší výsledný efekt (možno nabudúce), zlatými saténovými stuhami a živými kvetmi, ktoré som aranžovala do malých sklenených ampuliek povpichovaných do torty (do nich som nakoniec umelohmotnou injekčnou striekačkou ešte vstrekovala vodu).

Viem, že z marcipánu sa dá vytvoriť všetko možné, ale zdobenie živými kvetmi naozaj odporúčam, je to úplne iná dimenzia... Čo myslíte vy?

Dvorní fotografi: moja maličkosť a Michal H.  :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...