piatok 2. septembra 2011

birthday cake for our princess

Je vôbec možné, že ten čas tak letí? Že je život taký krásny, chvíľami ťažký, plný zmien, lásky a radosti, a že tak neskutočne rýchlo beží, beží vpred? Nikdy som si to neuvedomovala viac ako odvtedy, ako som sa stala matkou. Pretože mi pred očami, v rukách (doslova) rastie malý človek, vyvíja sa osobnosť, zväčšuje sa úsmev (doslova)... Nedá sa slovami opísať, aké je ONA šťastie :)

A tak sa oslavovalo do tretice...

Hrdá mamina sa do tretice chopila tortovnice s tou najväčšou láskou a takto to dopadlo :)




Na pomoc boli privolané najšikovnejšie ruky v celom mojom svete (a vôbec, v celom, celooom svete) - moja mama - starká... Napiekla mi korpusy. Piškótový, kakaový aj orechový. Vedela som, že keď ich upečie ona, bude to tá najchutnejšia torta.

Plnilo sa broskyňami, banánmi, čerstvým ringlotovým džemom a vanilkovou plnkou... A poťahovalo sa marcipánovou hmotou - kupovanou. Mala čerešňovú vôňu aj príchuť a bola jednoducho dokonalá! Farbilo sa gélovými potravinárskymi farbami. Kvietky sa vykrajovali najľahšie, guľôčky sa gúľali trošku ťažšie, psíček s mačičkou, Klárinkina najobľúbenejšia rozprávka sa vyrerávali síce mierne (dosť) roztrasene, ale na výsledku to nezanechalo takmer žiadne stopy...



Asi sa z roka na rok trošku zlepšujem (dúfam), skúsenosti sú skúsenosti, ale Klárka ocenila  každoročný pokus :)


Oslava bola krásna, teplá, letná, veselá, plná detí - tak to má byť :) Torta bola sladká, voňavá, chutná, ozobkávaná malými detskými ústočkami - tak to má byť :) Nech sa aj vám vydarí každá narodeninová, do ktorej sa pustíte!

POSTUP

Korpusy sa piekli prvé a postupne sa nechali chladnúť. Cesto na ne sa pripravovalo vymiešaním celých vajíčok s cukrom dopenista, postupne sa pridávala múka a trošku kypriaceho prášku. S tortovnicou (vymastenou maslom, vysypanou múkou, naplenou cestom) šup do trúby predhriatej na 200 °C na cca. 30 min. pri 180 °C. Do druhého cesta sa pridali pomleté vlašské orechy, do tretieho kakao.

Plnka sa pripravovala z vanilkového pudingu (uvareného iba v polovici mlieka a bez cukru), ktorý sa nechal vychladnúť a potom sa vymiešal s vanilkovým cukrom, vanilkovou esenciou, troškou práškového cukru a so zmäknutým maslom.

Korpusy som krájala nožom, aj keď lepšie by to išlo s hrubšou niťou. Potom som striedala na každé poschodie jednu polovicu z každého korpusu. Na ne išiel v prvej vrstve džem a trošku plnky, v druhej džem, plnka a broskyne. To bolo prvé, väčšie poschodie, ktoré som potom dala chladiť. Pri druhom poschodí som postupovala rovnako, len namiesto broskýň som dala banány. Obe časti torty potom treba ešte potrieť po stranách aj z vrchu tenkou vrstvou plnky (už nie pudingovej, pretože na nej by sa marcipán topil, takže som si pripravila trošku novej plnky z masla a nevyužitých zvyškov korpusov).

Marcipánová hmota by mala mať izbovú teplotu, aby sa s ňou dalo pracovať. Farbila som ju tak, že som párkrát pichla špáradlom namočeným vo farbe do hmoty. Nasledoval pre svaly rúk najnáročnejší krok - miesenie a miesenie marcipánu až kým nebude jednofarebný :) Potom som ho rozvaľkala na cukrom poprášanej doske, mal by mať cca. 3-4 mm, a preniesla som ho na tortu, kde som ho uhladila a nadbytočné okraje orezala. Aby sa vrchné poschodie neprepadlo do spodného, vystrihla som z kartónu kruh rovnakej veľkosti. Ten som obalila potravinárskou fóliou. Do dolného poschodia som do stredu napichala 5 slamiek, z ktorých som odstrihla tak, aby netrčali. Do nich som ešte vložila rovnako dlhé špajdle.

Horné poschodie sa plní na kartóne a potom sa už iba jednoducho prenesie na spodnú časť.

A už iba zdobiť a zdobiť podľa predstáv :)

Cesto
  • 150 g hrubej múky
  • 120 g práškového cukru
  • 4 vajcia
  • 2 lyžice vody
  • kypriaci prášok na špičku noža
  • + mleté orechy
  • + lyžicu kakaa

Plnka
  • 250 g masla
  • 2 vanilkové pudingy
  • polovičnú dávku mlieka
  • 1 vanilkový cukor
  • pár kvapiek vanilkovej esencie


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...