nedeľa 27. februára 2011

čučoriedkovník

A ešte jeden koláčový... Dal by sa nazvať aj nepodarok, pretože z pôvodnej rolády sa nakoniec vykľul koláč :) ale chutil vynikajúco, a roláda sa mi určite podarí inokedy :)

na cesto:
  • 4 vajcia
  • 100 ml horúcej vody
  • 180g práškového cukru
  • 1 vanilkový cukor
  • 200g polohrubej múky
  • 1 lyžička kypriaceho prášku

na plnku:
  • maslo
  • práškový cukor
  • vanilková esencia

a navrch sladké čučoriedky z babkinej záhrady :)

Žĺtky s horúcou vodou, asi tromi štvrtinami práškového cukru a vanilkovým cukom (môže byť aj vanilínový, samozrejme, ale ja ho používam veľmi nerada) vymiešame dopenista. Z bielkov si ušľaháme tuhý sneh, vmiešame doň zvyšný cukor a spolu s preosiatou múkou a kypriacim práškom ho zľahka vmiešame do žĺtkovej peny.

Na plech si dáme papier na pečenie, potrieme ho maslom a vysypeme hrubou múkou. Potom už iba vylejeme cesto, rovnomerne ho uhladíme a dáme ho pekne piecť do nie príliš vyhriatej rúry, ale zprudka, asi 10 - 15 minút. Keď jeho okraje zhnednú a mierne sa oddeľujú, malo by byť upečené.

Preklopíme ho na utierku poprášenú cukrom a prikryjeme ho vlhkou, no poriadne vyžmýkanou utierkou. Po chvíli by sa mal dať papier dobre odlepiť. Plát naplníme a ešte teplý zvinieme a necháme vychladnúť... Teda takto by sa dalo pokračovať pri roláde, ktorá sa dá zrolovať :)

Keďže cesto vyzeralo aj voňalo úžasne, v tejto chvíli som ešte verila, že sa mi ho podarí aj zvinúť. Ale keď som sa o to pokúsila, zistila som, že je príliš pevné a pri akejkoľvek, aj jemnej snahe ztočiť ho sa začalo lamáť.. Hlava v smútku... No nakoniec som si povedala, že na koláčik bude dobré. Teóriu roládovania si budem musieť lepšie naštudovať. Ak by mal niekto nejaký tip, sem s ním :)

Ja som teda iba prekrojila plát na dve polovice, na jednu časť som natrela obyčajný krém z masla a cukru a pravej vanilkovej esencie, ktorá ho urobila úplne mňamkovským, položila druhý plát, opäť natrela krémom a husto posypala čučoriedkami.
 
Koláčik to bol naozaj vynikajúci, rovnako chutná by to iste bola aj roláda - vyskúšajte :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...