sobota 26. novembra 2011

apple crisp

Dnes sa chcem s vami podeliť o niečo výnimočné, milí moji. Výnimočne voňavé, výnimočne lahodné, výnimočne jednoduché a predsa také...mňam! 

Mňa tento recept naučila naša Ivulka, a ja jej aj touto cestou veľmi ďakujem. Pamätám sa ako nám ho prvýkrát pripravila u nás doma a byt nám rozvoniaval ešte na druhý deň ráno... Jej drahý pán manžel si prosil zabaliť, neviem, čo si vtedy pomyslel, keď doma zistil, že som im nič nepribalila (asi, že som teda ako fakt trošku pažravý človiečik a nechala som si pre seba všetko, čo zostalo), ale...ten prvý u nás doma pečený apple crisp zmizol do poslednej omrvinky hneď po tom, ako vychladol do teploty, ktorá nepálila jazyk :)


Postup je úžasne ľahký a s maličkou pomocou ho zvládnu aj malé deťúrence. Takto ho robievame my:

Najskôr si jabĺčka (tieto boli ešte domáce, od babky) poumývame, nakrájame na mesiačiky (bez jadrovníkov) a poukladáme ich na dno zapekacej misy, v ktorej už je naukladaných pár plátkov masla. Potom ich posypeme škoricou a trstinovým cukrom, prikryjeme druhou vrstvou jabĺk a opäť pocukrujeme. Nakoniec už iba z masla, hrubej múky a ovsených vločiek vypracujeme posýpku, posypeme ňou vrch koláča, dáme ho do predohriatej rúry a pečieme asi tak hodinku. A je to :)

Nezľaknite sa, ak pri podávaní nedrží tvar, to ani nemá :) A keď ho podávate ešte teplý a so zmrzlinou, napríklad vanilkovou, zážitok je zaručený!


 Ingredients:
  • jablká
  • 125 g masla
  • mletá škorica
  • trstinový cukor
  • pol hrnčeka ovsených vločiek (alebo aj tých miešaných s orechmi či sušeným ovocím)
  • pol hrnčeka hrubej múky  
  • zmrzlina (nemusí byť)

Tak kto má naň chuť? :) Krásny víkend, priatelia!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...